FAQ

Vraag & antwoord

Hieronder vind je de meest gestelde vragen en onze antwoorden. Staat je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder!

Voor welke gelegenheden is een gepersonaliseerd inkleur gastenboek te maken?
Eigenlijk voor alle gelegenheden. Zolang er gasten of bezoekers zijn en je een interactief moment wilt toevoegen, kan dit verwerkt worden in een op maat gemaakt gastenboek.
Welk formaat canvas kan ik het beste gebruiken?
Dat is afhankelijk van het aantal gasten. Op onze prijzen pagina vind je een uitgewerkt adviesschema met daarin aangegeven welk formaat wij adviseren bij welk aantal gasten. Dit advies hebben wij voor je uitgewerkt, om er in ieder geval voor te zorgen dat de poppetjes nog in te tekenen zijn en er nog teksten bijgezet kunnen worden. Op deze manier is je gastenboek goed in te kleuren.
Kunnen er ook dieren op de print komen?
Dit kan zeker, dit kan je aangeven bij je wensen als je je gastenboek besteld.
Kan ik mijn canvas ook in een andere maat bestellen?
Jazeker! Neem contact met ons op en wij gaan ervoor zorgen dat de canvas het juiste formaat krijgt. Extra kosten zullen worden doorberekend.
Op wat voor canvas worden de prints gedrukt?
De gastenboekenwordt gedrukt op 200 grams canvas. De print is in verschillende formaten te bestellen. Van superklein tot megagroot. Onze specialisten bespannen elk canvasdoek met de hand. Zo behouden we voor jou de maximale controle over de kwaliteit! De gastenboeken worden gespannen op een stevig houten frame met spielatten zodat je deze na verloop van tijd weer verder kan opspannen, door de spielatten verder aan te tikken. De canvasdoeken worden geleverd inclusief een ophangsysteem aan de achterzijde van het canvasdoek waarmee het erg gemakkelijk op te hangen is.
Kan er een andere afbeelding in het midden i.p.v. een poppetje?
Natuurlijk kan dat! Vul dan bij de opties voor de hoofdperso(o)n(en) niets in en schrijf in het opmerkingenveld dat er een andere afbeelding in het bestand moet komen. Graag ontvangen wij het bestand van de afbeelding per e-mail, waarbij we graag in de mail ook het bestelnummer vernemen. Dan kunnen wij het goed samenvoegen en wordt je gastenboek nog persoonlijker.
Wat is een digitaal bestand?
Wil je graag het ontwerp zelf ergens laten drukken of printen? Dan kan dat uiteraard! Bestel je gastenboek dan als digitaal bestand en je kan zelf bepalen waar, waarop en hoe je het print. Na ontvangst van je bestelling en betaling ontvang je na de levertijd een e-mail met jouw digitale bestand. Open het bestand en print je gastenboek thuis of bij een copyshop of drukker. Dit bestand kan je ook gebruiken bij online shops die bijvoorbeeld prints op andere materialen aanbieden. We sturen in dit geval dus geen fysieke print op, maar leveren uitsluitend het digitale bestand.
In welk bestandsformat wordt het digitale bestand aangeleverd?
Het bestand wordt als PDF en JPEG opgestuurd. Met deze bestandsformaten kun je bij alle drukkers terecht voor het laten printen van je gastenboek.
Op welk formaat wordt het digitale bestand opgemaakt?
Bij een bestelling als digitaal bestand gaan wij uit van de volgende afmetingen:

Minder dan 25 gasten: 30x40cm
25 tot 50 gasten: 40x60cm
50 tot 75 gasten: 60x90cm
75 tot 100 gasten: 60x90cm
100 tot 125 gasten: 80x120cm
125 tot 150 gasten: 80x120cm

Mocht je toch een andere afmeting willen hebben, dan vernemen wij dit graag in het opmerkingenveld, zodat wij dit in je bestelling van je gastenboek mee kunnen nemen.

Kan het canvas gastenboek ook met potlood worden ingekleurd?
Ja, dat is mogelijk. Echter raden wij aan om het met acryl of pigmentmarkers te doen om vervagen en veegvlekken te voorkomen. Deze stiften geven het mooiste resultaat voor een lange tijd.
Welke stiften kan ik het best gebruiken?
Voor het beste resultaat dat lang mooi blijft adviseren wij Pigment Markers van Winsor & Newton. Verder zijn de acrylstiften van Liquitex en Molotov ook stiften die zorgen voor een mooi eindresultaat. Andere textielstiften zijn meestal te grof en groot voor een mooie fijne inkleuring.
Voor gedetailleerd tekenen adviseren wij de Triplus Fineliner van Steadtler. Normale stiften zullen na verloop van tijd -met name onder invloed van zonlicht- verkleuren en/of vervagen.

De inkleur boeken zijn gedrukt op speciaal papier die zowel met potlood als stift ingekleurd kan worden.

Hoe houd ik mijn ingekleurde canvas of print mooi?
De stiften waarmee op het canvas gekleurd is, kunnen -met name onder invloed van zonlicht- na verloop van tijd verkleuren en/of vervagen. Gebruik daarom acrylstiften (bijvoorbeeld Liquitex Paint markers of Molotov acrylstiften) of de pigmentmarkers van Winsor & Newton.

“De Pigment Marker van Winsor & Newton is de enige lichtbestendige marker ter wereld. De markers zijn ontwikkeld op basis van de hoogste kwaliteit kunstenaarspigmenten en gevuld met inkt die is gemaakt van echte pigmenten. Dat is tevens het belangrijkste verschil met andere (alcohol) stiften die op de markt zijn. De lichtechtheid is gegarandeerd voor meer dan 100 jaar. De kleuren zijn makkelijk te mengen en lopen niet uit. Er zijn 120 kleuren en daarnaast een speciale witte pigmentmarker om de kleuren lichter mee te mengen. Ook jaren later blijven de kleuren diep en mooi. Deze markers zijn daarom perfect als je kunstwerk lange tijd mee moet gaan. Gebruik de Pigment Markers in combinatie met de Pigment Marker Blenders. Met deze mengstiften kun je de prachtigste effecten creëren. De witte blender maakt unieke kleurnuances mogelijk en met de kleurloze blender kun je effecten aanbrengen en kleuren makkelijk onderling mengen. Winsor & Newton heeft diverse sets samengesteld met daarin een zorgvuldig geselecteerde collectie. De elegante etuis kun je aan elkaar klikken en zijn makkelijk mee te nemen.

Verder is het raadzaam om van het eindproduct een goede foto te maken zodat je die altijd nog achter de hand hebt mocht er onverhoopt toch iets gebeuren met het canvasdoek.

Hoe kan ik bestellen?
Het bestellen van een gepersonaliseerde gastenboek is vrij eenvoudig. Met enkele eenvoudige stappen word je door onze ontwerp generator geleid en met die informatie zorgen wij ervoor dat jouw gastenboek volledig gepersonaliseerd wordt. Een gepersonaliseerde print bestellen bij inkollors is eenvoudig:
1.) Kies je gelegenheid
2.) Geef het aantal gasten op
3.) Kies de maat van het canvas of voor een digitaal bestand
4.) Kies de kledingstijl van de gasten
5.) Personaliseer de print verder door de hoofdfigu(u)r(en) en de aantallen van alle gasten te kiezen
6.) Geef aan welke tekst en in welke kleur wij die onder de hoofdfigu(u)r(en) mogen zetten
7.) Controleer je bestelling in het winkelmandje en ga door naar afrekenen
Voor meer informatie verwijzen we graag naar onze Zo werkt het pagina

Het bestellen van een inkleur boek kan eenvoudig door het artikel te plaatsen in de winkelmand en af te rekenen.

Is mijn bestelling wel goed doorgekomen?
Ja, je bestelling is goed doorgekomen. Je krijgt ook een mail ter bevestiging (check ook altijd je spambox). In het geval dat we een bestelling binnenkrijgen zonder ingevulde gegevens, nemen we altijd contact op. Wij vragen je de bestelling goed te controleren voordat je deze in je winkelmandje plaatst en bestelt.
Ik heb geen bevestigingsmail gehad!
Het zou kunnen dat je je e-mailadres foutief hebt ingevuld bij het plaatsen van je bestelling. Mocht dit het geval zijn, stuur ons dan een e-mail, zodat wij het aan kunnen passen bij je bestelling en je goed op de hoogte kunnen houden.

Helaas plaatst Hotmail/Live/Outlook onze bevestigingsmails en factuur soms in de spamfolder. Kijk hier dus even voor je contact opneemt. En als je ons een plezier wilt doen, markeer de mails dan als “Geen spam” en/of zet ons e-mailadres op je lijst met veilige contacten. Via Google kan je vinden hoe dit moet. Hiermee help je voorkomen dat jij en anderen in de toekomst onze mails missen, dankjewel!

Krijg ik ook een factuur van mijn bestelling?
In de bevestigingsmail die je krijgt na betaling, tref je in de bijlage een PDF factuur. Mocht je deze niet hebben gekregen, neem dan contact met ons op.
Kan ik iets aan het ontwerp aanpassen of toevoegen na de bestelling?
In bijna alle gevallen wel! Zolang de print nog niet opgemaakt is, is het mogelijk aanpassingen aan te brengen of toe te voegen. Stuur ons een e-mailbericht met de aanpassingen en wij gaan samen kijken hoe we dat gaan oplossen. Eventuele extra kosten zullen dan ook kenbaar gemaakt worden.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wanneer je je bestelling betaald hebt, is deze definitief en kan niet meer geannuleerd worden. Je kan de bestelling, in overleg, nog wel aanpassen of uitbreiden.
Wat zijn de verzendkosten?
De bezorgkosten voor de invulboeken zijn € 3,95, gratis bezorging boven de € 50,-.
Kan ik de inkleur print ook laten verzenden naar het buitenland?
Ja, dat is mogelijk. In de prijs van de canvas zijn de verzendkosten binnen Nederland al opgenomen. Voor een meerprijs is het mogelijk om naar het buitenland te laten verzenden. Dit geschiedt op aanvraag. Neem vooral contact met ons op wat de mogelijkheden en kosten hiervan zijn.
Kan ik de canvas als cadeau laten verzenden?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling als cadeau te laten inpakken. Je kan wel bij het bestellen aangeven dat het naar een ander adres verzonden moet worden.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
De invulboeken worden via de post verzonden.

De prints op canvas worden in een speciaal voor inkollors gemaakte kartonnen omslag geleverd. De afdrukken worden door een pakketdienst bezorgd.

Krijg ik een e-mail als mijn canvas verzonden is?
Jazeker. Op het moment dat de canvas door de drukker klaar gemaakt is voor verzending, sturen wij jou een e-mail dat de canvas er aan komt.
Wanneer ontvang ik mijn digitale bestand van het zelf ontworpen gastenboek?
Na ontvangst van je bestelling en betaling ontvang je binnen 10 werkdagen een e-mail met jouw digitale bestand.
Wanneer komt mijn bestelling?
De verzendtijd van de invulboeken bedraagt 1 a 2 werkdagen. Gepersonaliseerde invulboeken worden uiterlijk na 3 weken verzonden.

De levertijd van de op maat gemaakte gastenboeken bedraagt bij een digitaal bestand 10 werkdagen. En bij een fysiek geprint product 15 werkdagen, plus de verzendtijd.
Mocht het zo zijn dat je je bestelling na deze periode nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan even contact met ons op. Prints op canvas worden binnen Nederland als pakket verstuurd en hier kunnen we de status van opvragen bij de vervoerder.

Mijn bestelling is beschadigd. Wat nu?
Wij doen er alles aan om je bestelling in uitstekende kwaliteit te leveren. Mocht er toch iets niet goed zijn gegaan (bijvoorbeeld een beschadiging), neem dan contact met ons op per e-mail, telefoon, SMS of WhatsApp met een duidelijke foto van de beschadiging. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
E-mail: info@inkollors.nl
SMS-WhatsApp: 06-18301894
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Gepersonaliseerde prints en digitale bestanden kunnen niet geretourneerd worden en vallen niet onder het herroepingsrecht. Het is daarom belangrijk dat je alle ingevulde informatie goed controleert voordat je je bestelling plaatst. Wij doen er alles aan om je bestelling in uitstekende kwaliteit te leveren. Mocht er toch iets niet goed zijn gegaan (bijvoorbeeld een beschadiging), neem dan contact met ons op per e-mail, telefoon, SMS of WhatsApp met een duidelijke foto van de beschadiging. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Boeken kunnen geretourneerd worden binnen 14 dagen, kijk voor meer informatie op onze pagina verzenden en levertijd.

E-mail: info@inkollors.nl
SMS-WhatsApp: 06-18301894

Hoe betaal ik, en is dit veilig?
Bij Inkollors kun je betalen via iDeal. Bij inkollors betaal je veilig. Je gegevens worden op een gangbare wijze opgeslagen in de database, waarbij wachtwoorden altijd versleuteld zijn. Het dataverkeer bij betalingen tussen Mollie (onze betalingsprovider) en de website is beveiligd en versleuteld. Daarnaast zijn onze prijzen inclusief BTW en rekenen we geen verzendkosten, zodat je nooit voor onaangename verrassingen staat bij de kassa.
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
In het kort komen onze algemene voorwaarden er op neer dat wij, als Inkollors, jou, als consument, een product aanbieden. Wij zullen altijd beschrijven of laten zien wat het product is en welke prijs het heeft. Je kunt onze producten niet retourneren omdat het speciaal op maat gemaakt is. Inkollors houdt zich aan de wettelijke verplichtingen voor het reageren op klachten, het terugbetalen van gelden en het verwerken van je bestelling. Daarnaast moeten wij uiteraard ons best doen een goed product te leveren, maar dat vinden we alleen maar leuk.
Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?
Kort samengevat gebruiken we je persoonlijke gegevens alleen voor het uitvoeren van je bestelling en om er voor te zorgen dat de website goed werkt. We beveiligen alle gegevens goed en zullen ze niet gebruiken voor iets waar we geen toestemming voor hebben gevraagd en gekregen. Ook delen we je gegevens niet met derden, tenzij dit nodig is voor het uitvoeren van je bestelling natuurlijk.
Maakt jullie website gebruik van cookies?
De cookies die we gebruiken zijn alleen zogeheten functionele cookies, die bijvoorbeeld onthouden wat er in je winkelwagen zit, of wat je login-gegevens zijn. De website van inkollors maakt geen gebruik van cookies voor marketing-doeleinden, maar we maken wel gebruik van plugins van social media zoals Facebook zodat je bijvoorbeeld makkelijk een product of plaatje kan delen met anderen.
Help! Jullie website doet het niet!
Sommige internetbrowsers (voornamelijk oudere versies van Internet Explorer) geven onze website niet goed weer. Wij zijn dagelijks bezig onze site te optimaliseren, maar er zijn zo veel versies en internetbrowsers, dat het helaas voor kan komen dat niet alle functies het goed doen in je internetbrowser. Inkollors raadt aan gebruik te maken van Safari of Google Chrome, aangezien er geen bekende problemen zijn met deze internetbrowsers. Mocht je nog steeds problemen ervaren, stuur ons dan een e-mail met het besturingssysteem en internetbrowser waar je gebruik van maakt, en wat er niet werkt zoals verwacht. Dan proberen we het voor je op te lossen!